Polski Fanklub ELO

Kalendarium singli 10 – Październik

Dokładnie 40 lat temu 6 października 1973 roku w Anglii ukazał się singiel „SHOWDOWN”. Był ostatnim singlem zrealizowanym dla EMI HARVEST zanim zespół zmienił producenta i przeszedł do współpracy z WARNER BROS, by wyprodukować swój trzeci album.

„SHOWDOWN” zabrakło na brytyjskim wydaniu „ON THE THIRD DAY” , choć ukazał się na tej płycie w wielu innych krajach.. Dla przykładu w amerykańskiej wersji wyprodukowanej przez United Artist Records jest on ostatnim utworem na stronie B albumu.. . W późniejszych latach doczeka  się również wydania na masterowanych wznowieniach albumu na CD .

Utworem „SHOWDOWN” wyjątkowo zachwycał się JOHN LENNON, co niewątpliwie (z wiadomych powodów) musiało budować muzyczne ego JEFF-a. LENNON bowiem w jednym z wywiadów radiowych wyraził się bardzo pochlebnie o utworze, a ELO nazwał nawet dzieckiem THE BEATLES …

Jest to też Szczególna dla mnie piosenka, która poprzez wielokrotnie powtarzany i zdzierany album ELO’S GREATEST HITS wprowadziła mnie bezboleśnie w materiał ON THE THIRD DAY … ,

„SHOWDOWN” wspiął sie na 12 pozycję UK CHARTS, a w USA po 10 tygodniach wspinaczki doszedł do 53 miejsca amerykańskiej listy BILLBOARD TOP 100 i 53 miejscu list CASH BOX. W Europie melduje się na 25 miejscu Holenderskiej TOP30, a w Norwegii aż 9 pozycji TOP10.

Niewątpliwie jeden z ulubionych utworów naszego Idola…, znajduje się praktycznie na prawie wszystkich kompilacjach studyjnych i w zdecydowanej większości tych koncertowych … dalszy komentarz zbyteczny …

 

7″ SINGIEL „SHOWDOWN” EMI HARVEST HAR5077

Strona B : Instrumentalna wersja In Old England Town (Boogie #2)

 

W 1977 roku 29 października ukazuje się singiel promujący podwójny album OUT OF THE BLUE i wszystko wokół obraca w kamień :) … , „TURN TO STONE” na amerykańskiej liście BILLBOARD-u debiutuje 19 listopada , a po 10 tygodniach obecności zajmuje 11 miejsce. Na brytyjskim UK CHARTS też radzi sobie całkiem nieźle, dobijając po 7 tygodniach do 18 pozycji.

Jeff musiał się przy nim mocno napracować skoro w notatce z tamtego okresu określa go jako kolejny szwajcarski wysiłek podkreślając satysfakcję z absolutnie udanego dzieła ..

Singiel „TURN TO STONE” ukazuje sie w wielu krajach w różnych okładkach.

 

 7″ SINGIEL „TURN TO STONE” JET RECORDS (UA) UP36313

Strona B : Mister Kingdom

 

Rok później po wielkim sukcesie OUT OF THE BLUE, 7 października 1978 wychodzi kolejny, czwarty z tej płyty singiel „SWEET TALKIN’ WOMAN” . Smaczku dodaje wydanie singla na purpurowym winylu, zarówno w wydaniu singla 7″, jak i 12″ maksi singla wydanego z identycznym materiałem.

„SWEET TALKIN’ WOMAN” wydawany jest zarówno na lebelu UNITED ARTIST jak i CBS RECORDS (okres przejściowy), wydawany w różnych okładkach zarówno z małym jak i dużym otworem centrycznym.  Odnotować należy, że w niektórych krajach ukazał się z utworem „FIRE ON HIGH” jako strona B singla, zamiast „BLUEBIRD IS DEAD”.

Singiel zupełnie inaczej radzi sobie po obu stronach Atlantyku. W Wielkiej Brytanii jest wprawdzie krócej na TOP liście, bo jedynie 9 tygodni, ale za to, aż 3 tygodnie z rzędu utrzymuje się na 6 pozycji.

Na amerykańskim BILLBOARD TOP 100 utrzymuje się przez 16 tygodni zajmując przez dwa tygodnie  z rzędu 17 pozycję (BILBOARD) i 18 pozycję (CASH BOX). W Kanadzie dochodzi nawet do 6 pozycji a w Australii 38 miejsce. W Holandii dochodzi do 23 i 27 miejsca.

 

Pierwotnie utwór miał się nazywać DEAD END STREET.  JEFF twierdzi, że był to najbardziej zadbany i pieczołowicie przygotowany materiał muzyczny nie tylko z OOTB, ale w ogóle jaki kiedykolwiek zrobił.

Zdecydowanie więcej można poczytać w analizie utworu przygotowanej wcześniej przez naszego Smerfa Marudę …

 

7″ SINGIEL „SWEET TALKIN’ WOMAN” JET RECORDS (CBS) JET121

Strona B : Bluebird Is Dead

 

Październik był wyjątkowym miesiącem dla singli promujących.

Do 1981 roku przeniósł nas w czasie  singiel „TWILIGHT”, zwiastun niesamowitego muzycznego wydarzenia jakim okazała sie płyta „TIME”. Zdjęcie do kładki zostało zrobione w trakcie sesji nagraniowej do teledysku. Wszędzie praktycznie ukazuje sie w tej samej okładce wyprodukowanej w Holandii, za wyjątkiem ekscentrycznego francuskiego wydania, które nie dosyć, że rówżni się poligrafia, to „TWILIGHT” umieszcza na stronie B singla „21st CENTURY MAN”.

„TWILIGHT” lepiej radzi sobie w Wielkiej Brytanii, gdzie zajmuje 30 miejsce na UK CHARTS, W stanach dochodzi do pozycji 38 BILLBOARD TOP 100

7″ SINGIEL „TWILIGHT” JET RECORDS (CBS) JET7015

Strona B : Julie Don’t Live Here  

 

W październiku ukazał się jeszcze jeden singiel, a mianowicie „FOUR LITTLE DIAMONDS”

JEFF najlepiej podsumował utwór pisząc notkę ” .. tak naprawdę to hołd dla zespołów lat 60-tych, które kochałem..”

Płyta wydana również w wydaniu maxi singlowym z dodatkowym utworem „BOUNCER”, który de facto był odrzutem z sesji do płyty TIME. Ponoć pierwotnie był przymierzany jako strona B singla HOLD ON TIGHT, gdzieś na wczesnym etapie jego realizacji.  Ostatecznie  trafił  obok  ”LETTER FROM SPAIN” na stronę B maxi singla „FOUR LITTLE DIAMONDS”.

Singiel bez specjalnych sukcesów : UK 84, a w USA 86 pozycja na liście. Nie zameldował sie również na naszej rodzimej LP3.

Tytuł singla jest chyba najlepszym podsumowaniem dla pierwszych czterech pozycji opisanych powyżej ….

 

7″ SINGIEL „FOUR LITTLE DIAMONS” JET RECORDS (CBS) JET A3869

Strona B : Letter From Spain  

12″ MAXI SINGIEL „FOUR LITTLE DIAMONS” JET RECORDS (CBS) JET TA3869

Strona B : Letter From Spain  / Bouncer

Puchaty JEFF  i jego ulubiony  SHOWDOWN ..

http://www.youtube.com/watch?v=l_IYTTSLsWw

Najnowsze komentarze

___________________

Kalendarium Singli

___________________

Analiza Utworów

___________________

Szukaj na stronie

___________________

RSS

___________________

Wpisy

___________________
Web Design Bournemouth Created by High Impact.
Copyright © Polski Fanklub ELO. All rights reserved.
eXTReMe Tracker